Dalam Durian Ada Durian

Bukit Siput, Segamat - Musim durian kali ini memberikan kejutan kepada seorang pengawal keselamatan di sini apabila menjumpai durian kecil di dalam sebiji durian yang ingin dimakannya, semalam.

Nursina Munan, 58, berkata, durian Segamat sememangnya terkenal di serata daerah lain dan menjadi buah-buahan tempatan yang mempunyai ramai penggemarnya.

“Keenakan buah durian Segamat diakui oleh pengunjung luar yang datang menikmatinya di sini.

“Malah terdapat satu tugu durian gergasi dibina di Dataran Segamat sebagai simbolik durian popular di daerah ini.

“Rasa durian ini tidak jauh berbeza dengan rasa durian lain, tetapi durian di Segamat masih mempunyai ramai peminat termasuk penduduk tempatan sendiri,” katanya.

Menurut Nursina, dia mendapat durian pelik itu daripada seorang rakan di Pekan Jabi, Segamat.

“Sebaik pulang dari kerja, hati saya berat mahu membukanya, walaupun teringin untuk makan bersama bersama suami dan anak-anak.

“Durian ini dari luaran tidak mempunyai sebarang bentuk perbezaan berbanding durian biasa, namun apabila sudah mengupasnya bersama suami dan anak, kami terkejut apabila mendapati terdapat durian kecil di dalamnya,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Menurutnya, dia mempunyai niat untuk menyimpan durian kecil tersebut sebagai kenangan di dalam hidupnya ditambah pula dia sendiri berasal dari daerah raja buah tersebut. -SH

Note :

Firmanullah:

يَزِيدُ فِي الْخَلْقِ مَا يَشَاءُ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ

.. Dia menambahkan dalam ciptaan-Nya apa jua yang dikehendaki-Nya. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu. (Fathir:1)

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...