Facebook Perkenal 60 Aplikasi

PENGARAH Platform Produk Facebook, Carl Sjogreen memberi penerangan mengenai aplikasi Timeline di restoran Twenty Five Lusk dan Lounge di San Francisco kelmarin.

SAN FRANCISCO, Amerika Syarikat - Media rangkaian sosial gergasi, Facebook mengeluarkan berpuluh-puluh aplikasi kelmarin.

Aplikasi itu membolehkan para pengguna untuk mengkatalogkan semua aspek kehidpuan mereka daripada filem sehingga buku dan fesyen.

"Apa sahaja yang anda suka, apa juga cerita yang anda mahu ceritakan, anda boleh tambahkannya ke dalam ruang Timeline anda," kata Pengarah Platform Produk Facebook, Carl Sjogreen.

Sebanyak 60 aplikasi terlibat dalam kumpulan pertama penambahan tersebut yang disumbangkan oleh syarikat seperti Foodspotting, Rotten Tomatoes, Pinterest, TripAdvisor dan e-reader Kobo.

Salah satu aplikasi itu membolehkan pengesanan secara automatik dibuat bagi mengetahui buku yang telah habis dibaca atau memulakan pembacaan serta dihubungkan dengan pengguna Facebook lain yang membaca buku yang sama.

Ketua Pegawai Eksekutif dan pengasas bersama Pinterest, Ben Silbermann berkata, satu laman di Facebook itu membenarkan para pengguna untuk mewujudkan koleksi maya.

Menurutnya, para pengguna dengan mudah boleh meletakkan koleksi cenderamata Star Wars jika mereka mahu berbuat demikian.

Majlis penerangan aplikasi itu untuk media diadakan di restoran Twenty Five Lusk dan Lounge di San Francisco kelmarin di sini. - Agensi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...