Yahoo! Mail Kena Hacked

Waaa...Yahoo! Mail aku kena hacked. Hari ni ada member aku komplen 'aku' sent email kat beliau yang mengandungi link ke satu website. Aku mana ada pernah send links kat siapa-siapa yang ada dalam contacts Yahoo! Mail.

Benda ni automatically hantar email ke semua contacts yang aku ada dan send autoreply kat orang yang hantar email kat aku.

Selepas search kat Google, jumpa la site ni ask-leo.com. Sebenarnya akaun email aku kemungkinan telah dicompromised oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. Bukan aku je, ramai lagi yang pernah kena macam ni. Kepada kawan-kawan or orang-orang yang terima email dari sang_wajatimur@yahoo.com, jangan click pada link yang disertakan.

Untuk langkah keselamatan, aku terpaksa delete semua contacts yang ada dan tukar password yang lebih strong. Anda semua hendaklah berhati-hati, mungkin akan kena kalau ada Yahoo! Mail. Yahoooo! aku dah kena.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...