Akaun YOUTUBE Aku Kena Ban

youtube-kena-banAssalamualaikum dan selamat sejahtera kepada sahabat semua. Dah sehari aku tak posting gara akaun youtube aku kena ban...tapi yang sebenarnya pakcik google yang ban akaun youtube aku.

Korang kena tahu internet ni semuanya dikuasai oleh google. Sampai youtube pun telah dibeli oleh google. Buktinya, korang terpaksa guna email google (gmail) untuk daftar akaun youtube.

Memang aku tension skit sejak akaun youtube aku kena ban. Sebabnya dlm youtube aku, aku dah upload lebih 100 video. Ada salah satu video tu dah ada 80 ribu orang view. Aik kenape banyak sangat video yang dah aku upload? Sebenarnya macam ni, aku skrg tgh buat pemasaran sesuatu perniagaan internet secara online. Aku gunakan video youtube aku promosikan bisnes tu.

Macam mana nak buat promosi guna youtube? Ok senang je, setiap video yang aku upload kan aku letak la link kepada bisnes yg aku buat tu. Ia memang berkesan, secara jujur aku cakap, sehari aku boleh dapat 2-3 yang subscribers dalam bisnes tu. Sama ada aku tido atau jaga, pemasaran menggunakan video youtube tu tetap berjalan.


Pihak Google (youtube) berhak menamatkan akaun youtube seseorang tanpa memberi notis dan tanpa memberi sebab. Sama juga la dengan akaun blogspot (blogger.com), pihak google bila2 masa je boleh membatalkan akaun blogger kita.

So sekarang aku kongsikan bagaimana nak buat promosi bisnes atau blog korang menggunakan youtube:

1. Korang download video yang banyak orang view dlm youtube. Download guna software youtube downloader.

2. Selepas download video, korang edit dan letak la link bisnes / blog korang kat video tu guna movie maker.

3. Korang upload balik video yang korang edit tu (make sure korang dah ada akaun youtube)

4. Masukkan 10 -30 keyword2 yang popular ke dlm bahagian Tags dlm youtube tu. Contoh : Hanis zalika, Juara mentor, nuffnang, skodeng, mat rempit atau apa2 keyword yang korang rasa keyword memang popular orang search kat google.

5. Bila dah siap, klik save dan ulang semula langkah 1-5 untuk video seterusnya korang akan upload.

Ok selamat mencuba. Suka entri ini, klik LIKE ye. Tq

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...