Warga Emas Pun Merogol Juga

KUALA TERENGGANU- Apabila nafsu menguasai diri, seorang warga emas bergelar datuk sanggup menjadikan janda yang sudah ‘berusia senja’ sebagai pemuas nafsu serakahnya.

Lebih menyedihkan, suspek, 67, dari Kampung Beladau Selat, di sini, sanggup melakukan perbuatan terkutuk ke atas mangsa, 52, yang difahamkan banyak berjasa menjaga kebajikan ibu kandungnya yang sudah uzur kerana faktor usia dan kesihatan.

Mangsa yang tinggal berjiran dengan rumah ibu suspek itu boleh dikatakan hampir setiap hari akan datang menjenguk orang tua itu untuk memberi makan serta menjaga kebajikannya memandangkan ibu suspek yang berusia 80-an itu yang tinggal bersendirian bukan sahaja sudah uzur, malah turut mengalami masalah pendengaran dan penglihatan.

Dalam kejadian yang berlaku pertengahan Julai lalu kira-kira jam 10 pagi, suspek yang datang ke rumah ibunya telah memanggil mangsa masuk ke dalam rumah kononnya untuk sama-sama menjenguk ibunya itu.

Bagaimanapun, mangsa difahamkan seorang yang agak ‘lurus bendul’ itu enggan kerana tidak selesa dengan situasi berkenaan lebih-lebih lagi suspek datang bersendirian.

Namun, suspek memaksa mangsa dengan menarik tangannya masuk ke dalam rumah lalu dibawa ke bilik tidur ibunya.

Mungkin mengetahui ibunya itu mengalami masalah pendengaran dan penglihatan, suspek bertindak berani merogol mangsa tanpa langsung tidak menghiraukan kewuju-dan ibunya yang ketika kejadian masih berada di bilik tidur berkenaan.

Geram dengan tindakan tidak perikemanusiaan suspek, mangsa yang tidak mempunyai anak itu melaporkan kejadian berkenaan di Balai Polis Chabang Tiga, Kuala Terengganu pada 7 Ogos lalu.

Rentetan laporan dibuat, suspek ditahan malam kelmarin dan kini direman sehingga 15 Ogos ini untuk siasatan lanjut.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Zamri Shamsuddin ketika dihubungi Sinar Harian semalam mengesahkan laporan dan menjelaskan kes berkenaan akan disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol. -SinarHarian

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...